Administrație

Timișoara Digitală – Primăria a primit mai multe cereri pe fax față de online, în 2020

În 2020, Primăria Timișoara a primit aproximativ 90.000 de cereri. Peste 90% au fost depuse în format fizic, pe hârtie. Doar 2% dintre ele au venit din mediul online. Surprinzător, mai multe solicitări au venit pe fax – 5,6%.

Timișorenii preferă hârtia sau faxul în detrimentul online-ul, arată un raport prezentat de primarul Dominic Fritz. Din 89.436 de cereri sau solicitări adresate primăriei, peste 90% au fost depuse fizic. Mai mult, au fost înregistrate mai multe cereri pe fax (5,6%) decât în mediul online (2,68%).

„Vedem un mare potențial în digitalizare. L-am rugat pe consilierul meu personal Val Muresan, care a fost manager la Intel România, să lucreze la un raport de digitalizare. În primărie au intrat aproximat 90.000 de adrese sau solicitări. Din aceste 90.000, 2,68% au fost online. Au fost mai multe pe fax – 5,6%. Peste 90% au fost depuse fizic sau transmise prin curier. Asta înseamnă timp de așteptare, multe hârtii și multă muncă pentru pocese care pot fi automatizate sau digitalizate”, a declarat Fritz.

De asemenea, primarul Timișoarei a dorit să facă o adunare generală cu funcționarii publici din instituție, pe platforma Zoom. Întâlnirea nu a mai avut loc deoarece serverul a picat.

Ieri am vrut să fac o adunare generală a funcționarilor din primărie, de an nou, să mă întâlnesc cu toată lumea. Voiam să dau niște direcții, să discut cu angajații. Din păcate, serverul a picat când toată lumea s-a adunat. Acuma căutăm o soluție să vedem putem să ne întâlnim pe Zoom fără să cadă serverul primăriei”, a explicat primarul Fritz.

Edilul-șef recunoaște că Timișoara a rămas în urmă la capitolul digitalizării, însă spune că va reprezenta un obiectiv important pentru acest an, urmând să stabilească un buget.

Putem spune că am rămas în urmă în ceea ce privește digitalizare. Asta duce la o situație în care funcționarii sunt încurajați să lucreze în modul clasic. Din 600 de angajați, doar 27 au primit mai mult de două mailuri pe zi, iar 108 angajați au trimis, în medie, un mail pe zi. Urmează să punem accent pe asta. Încă nu avem un buget, însă o să stabilim unul. Măsurile noastre vor schimba cultura organizațională a PMT-ului. Dorim ca angajații să folosească mai mult de comunicare internă digitală. O să revizium politica de siteuri ale primăriei. Sunt multe siteuri pentru instituțiile din subordinea primăriei. Vrem să automatizăm anumite procese, fluxuri și documente”, a conchis Fritz.

Lasă un comentariu