Lifestyle

LIFESTYLE | Planta ASHWAGANDHA – Ce este? Care sunt beneficiile

Ashwagandha este o plantă ayurvedă cunoscută pentru faptul că reușește să restabilească echilibrul hormonal în corp, acționând ca adaptogen.

Adaptogenul este o substanță naturală, obținută din plante, care ajută organismul să se adapteze și să își regleze procesele din corp pentru a face față stresului vieții cotidiene, pentru a combate oboseală și pentru a restabili echilibrul anumitor procese metabolice. Ashwagandha sau Withania somnifera crește sălbatic în Asia, Africa și India. În India este cunoscută sub denumirea de cireș de iarnă și a primit denumirea de ginseng indian.

Ea face parte din familia Solanaceae, care include 23 de specii, dintre care Withania somnifera este una dintre cele mai importante datorită proprietăților sale medicinale unice. Ashawagandha,

BENEFICII dovedite în lupta cu stresul :

  • reduce nivelul de cortizol

Un studiu publicat in the Indian Journal of Medicine în 2012 atestă efectul Ashwagandhei asupra nivelului de cortizol. După 60 de zile de administrare cu suplimente pe bază de Ashwagandha, s-a raportat o scădere cu 28% a nivelului de cortizol în rândul participanților la studiu.

CORTIZOLUL este hormonul care se secretă ca reacție la un factor de stres. Excesul de cortizol, cauzat de expunerea permanentă la stres este principalul factor ce cauzează probleme medicale asociate stresului.

  • ameliorează stările de depresie și anxietate

Ashwagandha ajută la echilibrarea hormonilor asociați cu stările de anxietate. Poate acționa și ca energizant în situații de oboseală cronică sau poate suprima acțiunea hormonilor stimulatori în situații de stres. Aceste efecte sunt de ajutor întrucât anxietatea se manifestă prin două extreme: stări de agitație continuă sau oboseală cronică.

EFECTUL modulator al Ashwagandhei asupra hormonilor este asigurat de withanolide, compuși activi ce funcționează ca precursori ai hormonilor ce relaxează sistemul nervos.

  • asigură un somn odihnitor

Prin reglarea secreției hormonale, Ashwagandha relaxează sistemul nervos și induce un somn odihnitor. Principala sa acțiune este de a regla nivelul de cortizol și de a elimina, astfel starea de alertă permanentă acordându-i organismului susținerea de care are nevoie pentru a se odihni și regenera.

  • previne îmbătrânirea prematură

Stresul prelungit cauzează o acumulare de radicali liberi, molecule reziduale ce pot afecta structura ADN-ului. Acest efect atrage după sine îmbătrânirea prematură a întregului organism. Deși corpul are resurse proprii de a elimina acțiunea radicalilor liberi, de multe ori, acestea nu sunt suficiente, mai ales în situații de stres prelungit. Ashwagandha are un efect anti-îmbătrânire dovedit prin faptul că reduce acțiunea radicalilor liberi.

  • ajută cu diabetul indus de stres

Un alt efect al nivelului ridicat de cortizol este încetinirea procesului de metabolizare a glucozei și suprimarea producției de insulină, cauzând diabet de tip 2. Prin reglarea secreției de cortizol Ashwagandha poate preveni efectele negative ale acesteia asupra proceselor metabolice.

  • previne distrugerea celulelor nervoase

Acţiunea radicalilor liberi afectează și celulele neuronale, cauzând apariția bolilor neurodegenerative precum Alzheimer sau Parkinson. Un studiu publicat în The British Journal of Pharmacology, demonstrează cum withanolidele din Ashwagandha au efect neuroprotector și capacitatea de a reface conexiunile neuronale, îmbunătățind memoria și concentrarea.

  • scade tensiunea arterială

Cortizolul are rol și în reglarea presiunii arteriale, dar excesul acestui hormon poate declanșa hipertensiune arterială. În acest caz, Ashwagandha poate fi de ajutor în prevenirea efectelor stresului prelungit asupra sănătății sistemului cardiovascular.

Ca mod de administrare, recomand câte o capsulă dimineața și una seară înainte de culcare.

Lasă un comentariu