Lifestyle

LIFESTYLE | Organele de animale – beneficii sau consecințe negative?

Consumul de organe este destul de controversat, părerile fiind impărțite – in vreme ce unii sunt de părere că organele sunt bogate în vitamine și minerale, alții spun că organele conțin toxine și ca ar trebui evitate – care este adevărul?

Organele de la animale care se consuma sunt: ficatul, inima, rinichii, splina, plamanii, pipota, creierul, inima,limba .

Printre preferatii mei, fiind si o persoana care mananca des puiul, sunt :

5 beneficii ale ficăţeilor de pui pentru sănătatea ta

1. Îţi regenerează celulele. Vitamina B12 din ficăţei susţine formarea celulelor noi din sânge şi le ajută să funcţioneze corespunzător. Există o deficienta de vitamina B12, care poate să ducă la anemie. Aşa că, dacă observi simptome precum oboseală, muşchi nesiguri sau lipsă de concentrare, prepară-ţi o porţie de ficăţei gustoşi.
2. Ficăţeii sunt săraci în calorii. Deşi o astfel de mâncare este densă, 100 de grame de ficăţei au, în medie, sub 200 calorii. În acelaşi timp, ai sentimentul de saţietate după masă, care te împiedică sa iti pregatesti alte mancaruri după mai puţin de trei-patru ore.
3. Sunt aproape la fel de benefici ca morcovii. Ficăţeii conţin vitamina A în proporţie de 288%. Vitamina A se ocupă de o vedere sănătoastă şi completă. Retinolul, alfa şi betacarotenul sunt trei dintre componentele ficăţeilor. Vitamina A te protejează de boli legate de vedere, precum cataracta.
4. Mâncarea reduce stresul. Acidul folic sau vitamina B9 din ficăţei are rolul de a ajuta o viitoare mamă să aibă un copil sănătos. Vitamina susţine şi fertilitatea şi te ţine departe de simptome legate de stres. Acidul folic te protejează de insomnii, mulţumită conţinutului de cortisol din ficăţei.
5. Pielea, părul şi unghiile sunt sănătoase. Ficatul de pui conţine proteine în proporţie de 52%. O astfel de structură îţi susţine unghiile, rădăcinile părului şi pielea sănătoase, puternice şi lucioase.

Rinichii sunt si ei bogati in continutul de acizi grasi Omega-3, avand proprietati antiinflamatoare si fiind benefici pentru sanatatea inimii.

Creierul contine Omega-3 din belsug, dar si alti nutrienti benefici pentru sistemul nervos. Antioxidantii obtinuti in urma consumului de creier protejeaza creierul si maduva osoasa. Inima este bogata in continutul de acid folic, fier, zilnc, seleniu, vitamina B2, vitamina B6, dar si vitamina B12. Consumul de vitamina B este asociat cu echilibrarea tensiunii arteriale, reducerea colesterolului, dar si cu mentinerea sanatoasa a vaselor de sange.

Consumul de inima aduce, de asemenea, un aport important de coenzima Q12.

Limba are un continut caloric ridicat, insa si cantiatea de acizi grasi, zinc, fier si vitamina B 12 care se regaseste in limba este mare. Femeile insarcinate si persoanele convalescente au cel mai mult de castigat de pe urma consumului de limba. Acidul folic din limba asigura dezvoltarea armonioasa a fatului si vitamina B6 previne instalarea raului de dimineata, specific sarcinii.

Riscurile la care te expui consumand organe
Organele sunt bogate in colesterol si grasimi saturate, care trebuie consumate cu moderatie, mai ales in cazul persoanelor cu colesterol marit ori cu probleme cardiace.

Lasă un comentariu