Lifestyle

LIFESTYLE | De ce este recomandat să consumăm ceai verde

Ceaiul verde este unul dintre cele mai iubite tipuri de ceai, datorită gustului plăcut și a efectelor benefice asupra siluetei, sistemului nervos, cardiovascular și imunitar.

Personal, folosesc ceaiul verde și pentru doza de cofeină, dar și pentru antioxidanții acestuia.

Ceaiul verde, neîndulcit și realizat cu frunze de cea mai bună calitate, este una dintre cele mai concentrate surse de antioxidanți. Poate fi consumat ca înlocuitor pentru cafea, pentru că te poate menține activă cu mai puține riscuri. În general, ceaiul verde conține o cantitate relativ mică de cofeină (aproximativ 20-45 miligrame per ceașcă), comparativ cu ceaiul negru care conține aproximativ 50 de miligrame și cu cafeaua – 95 de miligrame per ceașcă.

Este de asemenea bogat în polifenoli, substanțe chimice cu efecte antiinflamatorii și anticancerigene. EGCG este cel mai activ polifenol conținut de ceaiul verde, responsabil pentru multe dintre efectele benefice ale acestuia.

Ceaiul verde este recomandat în multe diete, datorită efectului său de a „antrena” metabolismul pe termen scurt. Această creștere a ratei metabolice duce la arderea mai rapidă a grăsimilor.

Cu toate acestea, ceaiul verde nu are efecte rapide și miraculoase, fiind doar un ajutor de nădejde, în completarea alimentației, sportului și consumului de apă.

Unele studii susțin și că ceaiul verde ne poate ajuta în lupta cu obezitatea, fiindcă are capacitatea de a arde grăsime în zone predestinate, cum este abdomentul. Țesutul adipos este preponderent în această zonă în special în cazul persoanelor obeze.

Dacă țineți o dietă puteți opta cu încredere pentru ceaiul verde și datorită faptului că veți avea cu 4% mai multă energie și un tonus muscular crescut cu până la 12%.

Valorile nutritionale ale ceaiului verde per 100 g sunt:

Proteine – 24.5 g
Fibre – 8.7 g
Calorii – 293 g
Grăsimi – 2.8 g
Calciu – 327 mg
Fier – 24.3 mg
Sodiu – 50 mg
Fosfor – 313 mg
Magneziu – 1 mg
Mangan – 0.18 mg
Potasiu – 8 mg

În calitate de antrenor de fitness, îl folosesc, recomand și includ în absolut orice tip de abordare nutrițională și indiferent de scop!

Pentru mai multe sfaturi și detalii legate de fitness și nutriție, urmăriți-mă pe pagina de Instagram @ighorjivco

Lasă un comentariu