Lifestyle

LIFESTYLE | Cum scăpăm de kilogramele în plus după perioada sărbătorilor?

Ce trebuie să facem după sărbători? Cum scăpăm de kilogramele în plus dobândite în ultima perioadă, astfel încât să nu ne dăm metabolismul peste cap?

Primul gând: INFOMETAREA
La prima vedere, poate părea cea mai simplă soluție. Facem foamea câteva zile și apoi gata, ne revenim. Știu oameni care spun că ei doar așa funcționează. Deci e clar că au mai făcut asta.

Vestea proastă e că ne dăm peste cap metabolismul și în acest fel ne va fi din ce în ce mai greu să pierdem din kilogramele în plus. Oamenii care îsi mențin greutatea sau care slăbesc mănâncă și poate o să vă surprindă acest lucru. Își planifică mesele și aleg alimente care să le stimuleze metabolismul.


Înfometarea nu e o soluție pe termen lung. Și mai e ceva: eșecul iminent al unei asemenea așa zise diete ne va transmite mesajul că noi nu suntem în stare și că toate eforturile sunt în zadar. Ceea ce ne va duce la abandonarea rapidă a proiectului și la revenirea către mâncatul în cantități mari, pentru a potoli foamea. Cerc vicios din care e posibil să nu mai scăpăm ușor.

Lăsați cântarul deoparte pentru câteva zile
E cea mai mare greșeală, din punct de vedere psihologic. Acul cântarului ne va obseda și ne va da pe la nas un iz de depresie, care oricum e specifică lunii ianuarie – o lună grea de iarnă, fără soare, fără bani și fără prea multe lucruri roz. Vă propun să vă suiți pe cântar undeva pe la final de săptămână – sâmbătă sau duminică. Așa cum ziceam, din cauza alimentelor bogate în sare, apare retenția de apă.

Mai mult, să nu uităm, că încă mai există conținut alimentar în intestine, durează până se elimină, în funcție și de ce alimente ați consumat.
Așa că evitarea cântarului, pentru câteva zile, ne ajută din punct de vedere al controlului emoțiilor și al motivației.

Mișcarea?
Avem nevoie de mișcare pentru a scăpa de lipsa de energie pe care o resimțim din cauza cantităților mari de mâncare și a carbohidraților simpli pe care i-am consumat (cozonac, fursecuri, chec etc). Cu ajutorul mișcării se reechilibrează digestia, limfa și sistemul circulator.
Pentru practicanții de sport la sală, exercițiile de forță îi ajută să scape de excesul de carbohidrați de peste sărbători.

CUM SA MANCAM DUPA SARBATORI ?

În primul rând, ECHILIBRAT.
Apă multă, Cu sau fără lămâie, încă de la prima oră a zilei. Otet de mere nefiltrat dimineata pe stomacul gol. De asemenea, supe, ciorbe, smoothie-uri de legume. Mai ușor către deloc sucuri de fructe, chiar dacă sunt naturale, preparate în casă. Cantitatea de apă ar trebui calculată în funcție de numărul de kilograme.

Dar, în medie, un consum de 2 – 2,5 litri de apă este o cantitate optimă, desi eu recomand 1 litru de apa per 15-20 kg corp.
Ca să regleze digestia și să reechilibreze cantitatea de apă din corp, după deshidratarea produsă de alcool și carbohidrații simpli din dulciuri, consumați de sărbători.


Alimente mai putin procesate, alimente preparate cu cat mai putine grasimi si multe legume!

Lasă un comentariu