Lifestyle

LIFESTYLE | Beneficiile acizilor grași Omega

OMEGA 3 – ce este și ce beneficii are?
Acizii grași Omega 3 sunt grăsimi polinesaturate pe care organismul uman nu le poate produce – din acest motiv sunt numite grăsimi esențiale, ceea ce înseamnă că trebuie să le obții prin dieta aliementară. 

Omega 3 poate avea următoarele beneficii

  • Îmbunătățește sănătătea inimii
  • Sprijină sănătatea mentală
  • Contribuie la dezvoltarea creierului fetușilor
  • Luptă cu inflamațiile
  • Previne demența
  • Previne astmul
  • Ajută la scaderea in greutate
  • Sporește imunitatea
  • Crește colesterolul bun (HDL)

Mâncăruri bogate în Omega 3: somon, macrou, sardine, semințe de chia, nuci, semințe de in

OMEGA 6 – ce este și ce beneficii are?
Și acizii grași de tip Omega 6 sunt tot grăsimi polinesaturate, esențiale, pe care trebuie să le obții din dietă. 

Beneficiile Omega 6 sunt:

  • Ajută la ameliorarea bolilor cronice
  • Reduce simptomele artritei reumatoide
  • Reprezintă o sursă importantă de energie pentru organism

Mâncăruri bogate în Omega 6 : ulei din boabe de soia, semințe de floarea-soarelui, nuci, migdale, caju.

OMEGA 7 – ce este și ce beneficii are?
Acizii grași Omega 7 sunt grăsimi mononesaturate, neesențiale, ceea ce înseamnă că organismul uman îi poate produce. Deși nu sunt la fel de populari precum Omega 3 sau Omega 6, acești acizi grași au cel puțin la fel de multe beneficii pentru sănătate.

Beneficiile Omega 7 sunt:

  • Efect antiinflamator
  • Reduce rezistența la insulină
  • Previne bolile de inima
  • Reduce depresia

Mâncăruri bogate în Omega 7: nuci de macadamia, avocado, migdale, cătină, ulei de măsline, ulei de rodie, păstrăv, ouă, somon

OMEGA 9 – ce este și ce beneficii are?
Acizii grași Omega 9 sunt grăsimi mononesaturate, ceea ce înseamnă că au doar o legătură dublă. Spre deosebire de acizii Omega 3 și 6, aceștia nu sunt esențiali, deci organismul uman îi poate produce (ba chiar grăsimilie omega 9 sunt cele mai abundente în majoritatea celulelor din corp). 

Beneficiile omega 9 sunt:

  • Reduce colesterolul rău (LDL)
  • Efect antiinflamator

Mâncăruri bogate în Omega 9: ulei de măsline, ulei de avocado, ulei de migdale, migdale, caju, nuci.

Pentru un consum echilibrat din toate aceste tipuri de acizi grași benefici pentru organism ar fi nevoie de introducerea în dietă a unor cantități mari de alimente ce nu sunt accesibile oricui, precum uleiul de avocado, nucile de macadamia ori semințele de chia.

Surse 100% Vegetale: In, Susan și Macadamia. Cele patru tipuri de acizi grași contribuie la echilibrul funcțiilor vitale ale organismului, îmbunătățește memoria și puterea de concentrare, susține sistemul cardio-vascular și are puternic efect antiinflamator.


 

Lasă un comentariu