Administrație

Alianță în Banat, de 1 Decembrie. Județele Timiș și Caraș-Severin se unesc pentru proiecte de infrastructură. Ce promit oficialii

De 1 Decembrie, oficialii județelor Timiș și Caraș-Severin au semnat un acord comun pentru dezvoltarea mai multor proiecte de infrastructură. Cu ajutorul fondurilor europene, parteneriatul prevede realizarea a cinci lucrări importante.

Semnat la Timișoara, din partea județului Timiș au participat Alin Nica (președintele Consiliului Județean Timiș) și Dominic Fritz (primarul Timișoarei). Reprezentanții județuluI Caraș-Severin au fost Romeo Dunca (președintele Consiliului Județean CS) și Ioan Popa (primarul Reșiței).

Protocolul prevede implementarea unui train-tram (tren-tramvai – mijloace de transport care circulă atât pe liniile de tramvai din oraș cât și pe liniile de tren din afara localității) pe ruta Timișoara Nord – Bocșa – Reșița Sud și asigurarea legăturii cu Aeroportul „Traian Vuia”. Un proiect asemănător ar putea fi implementat și pe traseul Berzovia – Oravița – Anina.

Pe lângă, cele două administrații doresc construirea unui drum expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaș – Topolovățu Mare – Autostrada A1. De asemenea, drumul DJ 592 (Moșnița Nouă – Buziaș) va fi extins la patru benzi. Urmează modernizarea drumului interjudețean DJ 684 pe ruta Coșava – Tomești – Luncanii de Sus – limită județ CS – DN 68 (Voislova).

Am ales acest moment intenționat să se întâmple de Ziua Națională a României ca simbol al unirii între cele două județe și ceea ce înseamnă proiectele comune pe care dorim să le finanțăm prin exercițiul bugetar 2021-2027. Vrem să facem o legătură între județul Caraș Severin și județul Timiș, între municipiul Reșița și municipiul Timișoara, pentru proiecte cu impact major în dezvoltarea întregii zone. Fie că vorbim de calea ferată care va lega Timișoara de Reșița sau de lărgirea la patru benzi a drumului județean care leagă Timișoara de Buziaș sau de legătura dintre Reșița și Autostrada A1 prin Buziaș și Topolovăț, de fiecare dată discutăm de proiecte care au un impact major și vor lega cele două județe. Caraș Severin este pentru Timiș locul în care timișorenii și timișenii aleg să își petreacă timpul liber, iar din această cauză, legăturile feroviare și rutiere asigură o mobilitate a persoanelor, astfel încât obiectivele turistice din zona să fie accesibile tuturor”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Viitorul Timișoarei este strâns legat de viitorul întregului Banat. Timișoara nu se află într-o competiție numai cu alte orașe din România sau Europa, ci întregul Banat se află într-o competiție de idei, oameni. Este important să lucrăm împreună, în întregul Banat. Vorbim de economie, resurse umane, tineri din altă regiune care vin să lucreze în Timișoara, iar din acest motiv avem nevoie de conectivitate. La foarte scurt timp după ce am fost ales primarul Timișoarei, am fost în vizită la Reșița, la Nelu Popa, unde am povestit pentru prima oară de acest train-tram, care să ne conecteze. Nelu Popa este un om care face multe și repede, mă bucur că la doar câteva săptămâni avem pe masă un acord pe care-l semnăm astăzi. Este și o colaborare între mai multe instituții, dincolo de limite politice. Dacă dorim să dezvoltăm Banatul, România, atunci trebuie să trecem peste orgolii politice”, a spus Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Reprezentanții din Caraș Severin se declară mulțumiți de semnarea acordului.

Mă bucur că 1 Decembrie suntem aici să prezentăm dorința noastră de a unifica forțele pentru unificarea celor două județe. Se știe că Banatul de munte reprezintă o parte deosebit de importantă de frumusețe, biodiversitate și culoare. Pentru transformarea acesteia într-o destinație turistică, avem nevoie de infrastructură. Dacă pe relația Arad – Timișoara – Caransebeș există deja un proiect pentru reabilitarea căii ferate, accesul înspre Reșița și Clisură, înspre zona turistică va fi ușor de realizat prin infrastructura feroviară care va aduce Timișoara aproape de Reșița. Avem nevoie de proiecte și investiții serioase”, a fost declarația președintelui Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca.

După 30 de ani de la Revoluție, în care, majoritatea perioadei, au existat pozițiii antagoniste între cele două județe, pentru prima dată Banatul de Munte se unește cu Banatul de șes, pentru realizarea unor proiecte palpabile de infrastructură rutieră și feroviară. Trebuie să privim Banatul ca pe o regiune, deoarece Europa discută de regiuni, nu de județe. Așa ar trebui să gândim și noi”, a spus Ioan Popa, primarul Reșiței.

Un comentariu

  1. nelucraciun

    proiecte frumoase, interesat direct de soseaua cu trei benzi Berzovia-Buzias-autostrada, gandindu-ma ca actuala portiune din CS, de la limita de judet pana la Vermes e cam impracticabila si ne aminteste de vremuri de trista amintire;
    Cum se va realiza traversarea Timisului la Albina-Dragsina, ca podurile sunt de doar doua benzi, dar se propune largirea DJ 592 pana la Buzias, la 4 benzi? Largirea podurilor?

Lasă un comentariu